Turnieje
Europejskie ligi
LEC
Znany też jako League of Legends European Championship (dawniej znany jako EU LCS - League Championship Series) jest elitarną ligą esportową League of Legends w Europie.
European Masters
To specjalny turniej rozgrywany dla najlepszych regionalnych drużyn z 13 lig, który jest rozgrywany przez około trzy tygodnie wiosną i latem (najczęściej chwilę po rozegraniu playoffów LEC). Drużyny walczą o tytuł najlepszej drużyny z Europy.
Ultraliga
To najważniejsza polska liga oraz flagowa produkcja stworzona przez Polsat Games, w ramach której profesjonalni zawodnicy esportowi mogą zmierzyć się w walce o mistrzostwo. Obecnie projekt skupia się na League of Legends w oficjalnej współpracy z Riot Games, a rozgrywki najlepszych graczy w Polsce są transmitowane do telewizji oraz Internetu. Dzięki doświadczeniu ekipy stojącej za przedsięwzięciem, Ultraliga łączy wysoką jakość produktu telewizyjnego z luźną konwencją znaną z sieci. W tej chwili znajduje się 8 ekip a po raz pierwszy liga (tzw. "Sezon Zerowy") została zorganizowana w 2. połowie 2018 roku. Mistrz oraz wicemistrz danego splitu mają prawo do uczestnictwa w European Masters.
Światowe ligi
Ameryka Łacińska Płn./Płd. — LLA (Latin America League; LAT)
Ameryka Północna — LCS (League Championship Series; NA)
Brazylia — CBLoL (Circuito Brasileiro de League of Legends; BR)
Chiny — LPL (The Tencent LoL Pro League; CN)
Japonia — LJL (League of Legends Japan League; JAP)
Korea Płd. — LCK (League Champions Korea; KR)
Oceania — OPL (Oceanic Pro League; OCE)
Tajwan/Hong Kong/Makau/Azja Połudn.-Wsch. — PCS (Pacific Championship Series; LMS i LST)
Turcja — TCL (Turkish Champions League; TUR)
Wietnam — VCS (Vietnam Championship Series; VN)
Wspólnota Niepodległych Państw (głównie Rosja) — LCL (LoL Continental League; CIS)
Mid-Season Invitational
Jest to forma rywalizacji po rozegraniu rundy wiosennej dla dwunastu regionalnych mistrzów, która odbywa się w maju. W zależności od wyników w przeciągu dwóch ostatnich lat, regiony zostaną rozstawione w zależności od wyników uzyskanych na poprzednich MSI i Mistrzostwach. Są trzy fazy rozgrywek: wstępna, grupowa i pucharowa. W pierwszej części, 10 zespołów walczy ze sobą w trzech rundach, z których awansuje trzy zespoły. W następnej fazie, zwycięzcy dołączają do pozostałej trójki (Korea, Chiny i Europa) i tworzą 6 zespołów, które walczą w formacie każdy z każdym. Cztery najlepsze awansują do fazy pucharowej, która jest rozgrywana w systemie drabinki turniejowej.
Rift Rivals
Jest to seria turniejów dla drużyn ze wszystkich regionów, które stoczą walkę z największymi rywalami i rozdrapią stare rany, mierząc się ze swoimi "arcywrogami" (np. Europa vs. Ameryka Płn.). Turnieje będą różniły się między sobą pod względem liczby zaproszonych drużyn, miejsc i formatu — ale w każdym wydarzeniu zmierzą się ze sobą co najmniej dwa regiony, co oznacza, że nie mogą się spotkać ekipy z tego samego regionu. Drużyny są dobierane na podstawie wyników ostatnio ukończonego splitu (wiosennego) i zostaną odpowiednio rozstawione na początku wydarzenia.
Mistrzostwa Świata
Najważniejsza impreza, która kończy e-sportowy sezon w League of Legends rozgrywana najczęściej w okolicach października. Do tego turnieju awansują 24 drużyny ze wszystkich profesjonalnych lig. Do tego turnieju awansują najlepsze regiony z MSI, które zajmą cztery najwyższe rozstawienia na Mistrzostwach, a dodatkowe rozstawienie otrzyma najlepszy spośród pozostałych regionów. O ilość wejściówek dla danego regionu decyduje m.in.: wyniki z poprzednich Mistrzostw czy jakość rozgrywek w danej lidze.